pondělí 1. prosince 2014

Adventní čas...

Nastal čas klidu a rozjímání. Období před adventem je pro mě dost náročné, protože vyrábím věnce jak na stůl, tak na dveře a ještě šiju různé vánoční dekorace do jednoho příjemného obchůdku. O to více si užívám období od 1. adventní neděle. Důležitý je pro mě adventní koncert v tv, který mě nutí se zamyslet, zklidnit a rozjímat.
V životě jsou důležitější věci, než aby bylo všechno tak, jak nám to vtlouká do hlavy, někdy i podvědomě, okolní svět. Mám tím na mysli komerční vánoce, stres, shon. 
Před dvěma roky, 21. 12., mi z ničeho nic onemocněl milovaný pes. Vypadal, že je otrávený a ani po půl dni stráveném na klinice, si s ním doktor nevěděl rady. Později se zjistilo, že má rychle rostoucí nádor u srdce. 
Spala jsem u něj v obýváku, starala se o něj neustále, krmila, ven na vyvenčení jsme ho museli nosit dva. Tehdy jsem poprvé v životě neměla stromek, vánoce jsem moc nevnímala, celé jsem je probrečela a modlila jsem se, jen ať se to zlepší. Bojovali jsme moc a statečně ale boj jsme po dvou měsících prohráli. Zemřel mi v náručí... 
         Já vím, pro někoho to byl jen pes ale pro mě a celou rodinu to byl člen rodiny a tehdy jsem si uvědomila, co je v životě důležité a co je pomíjivé, malicherné. 
Vánoce mám pořád ráda ale už je tak nežeru.
Rádi s manželem a rodiči jezdíme na starobylý jarmark, chodíme do našeho kostela na různé koncerty a taky do našeho zámku na výstavy a rozsvěcení stromu. Tento pátek jsme byli taky. Byl to moc příjemný podvečer, který jsme si užili ve dvou. Děti z místní ZŠ pořádali na nádvoří zámku i jarmark s vlastnoručními výrobky, výstava byla taky zajímavá a zakončili jsme to posezením v místní útulné hospůdce u krbu se svařákem a výbornou pizzou.

Nejdůležitější je být s rodinou a užívat si, že můžeme krásný čas trávit spolu.
 Ať strážný anděl nad námi bdí...


I nějaký ten truhlík jsem si stihla vyrobit. Tento mám na okně v obýváku.

Některé věnce na zakázku - na dveře...

             
      A pár adventních...
        
  Málem jsem to všechno nenarvala do auta.

 Přeji vám všem poklidný advent.
Vaše Stánička.

5 komentářů:

  1. auto plne vánoční dekorace je zajímavé :-). přeji klidný adventní čas. Pavel

    OdpovědětVymazat
  2. Stáni, adventní výzdobu máš opravdu krásnou! Jsi šikulka! U věnců bych vážně nevěděla, který si vybrat dřív :)
    S pejskem tvé pocity naprosto chápu....a mrzí mě, že jste ten boj prohráli...je neskutečně nefér, že ti co nám přináší takovou radost tu s námi můžou být jen tak krátký čas..
    Ještě jednou Ti přeji krásný a klidný adventní čas a budu se těšit zase na další fotky od tebe. Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renčo, bohužel už výzdoba není moje, tedy kromě truhlíku:). Jsem trošku kovářova kobyla. Na mě nějak nezbyl čas ale už se to snažím pomalu dohnat. Moc děkuji za návštěvu. Stáňa

      Vymazat
  3. Ty věnce jsou překrásné. Brala bych všechny! Hezký večer, Klárka

    OdpovědětVymazat