pátek 8. května 2015

PESTO Z MEDVĚDÍHO ČESNEKU...

Sklizeň medvědího česneku je u konce. Teď se můžeme už jen kochat rozkvetlými plantážemi v lužních lesích. Teprve teď se line ve vzduchu ta správná, omamná, česneková vůně. V minulém týdnu jsem nepromarnila šanci a nasbírala poslední zásoby. Z čerstvých listů jsem vyrobila domácí pesto. 
K pořádné hromádce medvědího česneku jsem přidala pár lísků bazalky i se stonky, nasekané přírodní kešu ořechy, sůl, pepř, nastrouhala jsem asi 200 g kvalitního parmazánu a zalila panenským olivovým olejem. Vše se rozmixuje na pastu. Když je příliš hustá, dolijeme olivový olej a výborná přísada na těstoviny je na světě. Uchováváme v ledničce v uzavíratelné nádobě a spotřebujeme do týdne. Nebo se dá zamrazit a můžem používat během roku, třeba do polívky.
Stejně se dá zpracovat i zelená petrželka a hlavně BAZALKA.


Při sběru mi pomáhala Emma i Bertík. Ale, že je u nás v Poodří krásně...

Hezký víkend přeju.
Vaše Stáňa


1 komentář:

  1. Stáňo je u vás moc krásně a toho česneku , to je něco . Já jsem letos také udělala asi 10árka sklenic . Pesto mám nejraději namazané jen tak na chleba s máslem , je to mňamka . Šárka

    OdpovědětVymazat