pondělí 28. března 2016

VESELÉ VELIKONOCE...


... tak jsme je hezky oslavili. Podařilo se nám dodržet skoro všechny zvyky a hlavně si užít domácí rodinné pohody, dobrého jídla a taky procházek do sluncem zalitého, blízkého lesa.


 Na Zelený čtvrtek jsme snídali jidášky s medem a pak už jen zelené.
Hráškový krém a těstoviny s čerstvým bazalkovým pestem v jemné česnekové omáčce, s rukolou, polníčkem, sypané parmazánem a grilovaný kousek lososovitého pstruha. Dost bohaté jídlo, já vím ale když je to ta 
"poslední večeře Páně"...


Na Velký pátek je přísný půst, proto jsme dojedli hráškový krém ze čtvrtku s opečenou žitnou houstičkou. Poklad se nekonal... :)


 V sobotu jsem pekla jako o život. Tři beránky a dva obr mazance.



Koupila jsem od kamarádky z domácího chovu, maso z mléčného kozlíka a dostala jsem i kus kozího sýra. Tak jsme dnes měli jemnou, jarní plněnou pečínku a zámecké brambory s máslem a bylinkami. 


Nakonec vám posíláme jarní pozdravy z naší zahrádky a jednu cukrovou pusu.


Doufám, že vám ta jarní, sváteční atmosféra, ve vašich domovech, udělala taky takovou radost jako nám !

Ani jsem vám nestihla popřát krásné svátky, tak aspoň dodatečně tak činím ale Velikonoce jsou tu až do Letnic, takže si tuto dobu náležitě užijme, snad i s krásným počasím.

Vaše Stáňa.

14 komentářů:

  1. Tak to jsou samé dobroty a krásně nafocené Stáňo, je vidět, že jste si opravdu pohodu užívali se vším všudy, tak jak to o svátcích má být.
    Přeji další krásné jarní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, já jsem úplně vedle z Tvého pletence-mazance. Moc se Ti povedl. Děkuji za milou návštěvu. Stáňa

      Vymazat
  2. Samé dobré věci....hezký večer..Ilča

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Stáni, koukám, že jsi se na jarní svátky jak se patří vyřádila...výzdobou i krmí. Mám tyto přípravy kolen svátků moc ráda a s radostí je obdivuji i u druhých. Měj se hezky a posílám hodně pozdravů do vašeho krásného kraje. pa Lenka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuji za milá slova. Taky si všechny přípravy užívám a jsem ráda, že aspoň některé staré tradice se mi daří oprašovat. Měj se taky moc krásně. Pa Stáňa

      Vymazat
  4. Jej u vás bylo dobře !!! líbí se mi jak jsi obrázky proložila kalendářem... a taky ten guiltovaný ubrousek - závidím !! přeji krásné jarní dny ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo já si asi taky závidím ten ubrus :) Je moc krásný. Moje kamarádka je šikulka. Pa a užívej jara.

      Vymazat
  5. Dobrota jedna za druhou.....ale ty oči na konci, radost pohledět. Hezké dny přeji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oči mlsné a nenasytné a fousy od cukru z velikonočního beránka :)

      Vymazat
  6. Koukam trochu se zpozdenim, i tak ale nadherne, to dodrzovani tradic obdivuji, ja to letos nejak moc nedala, tady jsem se ale pokochala:-). Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba příští rok to vyjde Marci :) Díky za návštěvu. Pa Stáňa

      Vymazat
  7. Dobry den Stano, u Vas je tak kraaasne :)
    Muzete mi prozradit, kde sehnat Vas uzasny kalendar? Dekuji. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martino, tento kalendář je z domácí dílny od Čapků. Já jsem si jej koupila přímo od nich v Berouně na trzích. Koukněte na jejich stránku Eshop na pařezu. Přeji krásné jarní dny. Stáňa

      Vymazat